גישור מאפיינים ויתרונות

היום בעידן שבו הבירוקרטיה  מונעת ממערכת המשפט לפעול באופן יעיל הליך הגישור חזר להיות שיטה פרקטית ויעילה ליישוב סכסוכים ולכן רבים מחליטים היום להתרחק ממערכת המשפט שקורסת תחת העומס הרב,  ובמקום זאת מעדיפים להשתמש בשיטת הגישור שהיא  אלטרנטיבה נוחה לפתרון קונפליקטים וחלוקי דעות.

גישור נחשב היום להליך שיש לו יתרונות רבים ע"פ ההליך המשפטי, ולכן רבים פונים היום למגשרים כדי שיסייעו להם לפתור סכסוכים שונים הקיימים בינהם.  להלן היתרונות העיקריים של הגישור

  • · הליך של גישור הוא בד"כ זול יותר מאשר הליך משפטי המתנהל בבית המשפט – הליך של גישור הוא בד"כ יהיה יותר זול מאשר הליך משפטי המתנהל במערכת המשפט,  מגשרים אינם דורשים שכ"ט גבוה כפי שדורשים עו"ד , ובנוסף לכך היות והליך גישור אינו מתנהל בכותלי בית משפט אין צורך לשלם אגרות שונות לבית המשפט.
  • · הליך של גישור הוא קצר  בניגוד להליך המשפטי הבירוקראטי המתנהל בביה"מ – הליך גישור יהיה כמעט תמיד יותר קצר מהליך משפטי המתנהל בבית משפט. הליך של גישור מסתיים לאחר כמה פגישות בין שני הצדדים, ואילו הליך משפטי בבית משפט יכול להמשך אפילו שנים  משום שהוא דורש שמיעת עדים, הצגת ראיות, וכד'. בנוסף לכך מועדי הדיונים בבית המשפט תלויים בלוח הזמנים של בית המשפט.
  • · גישור הוא הליך שבו לא המגשר יקבע את הפתרון אלא שני הצדדים המסוכסכים צריכים להחליט בסופו של דבר איזו הצעת גישור שהציג המגשר היא ההצעה המוסכמת על שניהם.
  • · הליך גישור מאפשר גמישות ויצירתיות ואינו חייב להתנהל ע"פ חוקים ותקנות משפטיים – הליך של גישור בניגוד להליך משפטי אינו כפוף לתקנות משפטיות כלשהן ולכן יש בו יצירתיות רבה, וגמישות רבה בכל מה שקשור לאופן ניהול הליך הגישור ולאופן מציאת הפתרון המוסכם על שני הצדדים.
  • · הליך הגישור מאפשר לכל צד להיות חסוי  -הליך של גישור בניגוד להליך משפטי בבית משפט הוא הליך חסוי , המידע שצד אחד מעביר למגשר לא יעבור לצד שני  אם הצד הראשון אינו רוצה בכך, וכך הליך הגישור שומר על דיסקרטיות של שני הצדדים, זאת כמובן בניגוד להליך משפטי שהוא בעצם הליך פומבי שבו כל המידע נחשף לא רק בפני הצדדים המעורבים בהליך המשפטי אלא בפני הציבור כולו.
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.