גירושין

גירושין

המשפט "והם חיו ביחד באושר ועושר עד עצם היום הזה" נותר לצערינו בספרי הילדות משום שהמציאות איננה כזאת. במציאות, אחד מתוך שלושה זוגות ייפגש שוב על מדרגות הרבנות והפעם על מנת להתגרש ולסתום את הגולל על מערכת יחסים שהגיעה אל סיומה.

הליך הגירושין נחשב לאחד ההליכים המלחיצים יותר בחיים הן משום שמדובר בשינוי מקצה לקצה, לרבות כאשר מדובר בזוג עם ילדים, הן משום חוסר הוודאות של היום שאחרי תום ההליך והן משום ההליך עצמו המעורב ברגשות רבים, העשויים לפגום בהליך ולהפוך אותו לארוך וכואב.

כאשר מעורבים ילדים בקשר שמתפרק כל המשפחה מתגרשת, כלומר, השינוי והטלטלה עוברים על כולם ללא יוצא מן הכלל והרגשות מתפרצים מכל כיוון הן כיחיד והן כהורה שנאלץ להתמודד עם ההשפעה על הדור הצעיר. לעתים קרובות, רגשות אלה באים לידי ביטוי בהליך הגירושין עצמו, פוגמים בשיקול הדעת של הצדדים והופכים את הליך הגירושין לזירת קרב. על כן, מומלץ בחום לערב כמה שפחות רגשות בהליך ולבצע את המהלך מתוך צלילות דעת ומטרה לסיים את ההליך בכמה שפחות נפגעים וכמה שיותר תועלת לכל הצדדים ולו רק על מנת שלא להיגרר לעוגמת נפש מתמשכת של כל הנפשות הפועלות. עשה – פעל מתוך שיקול דעת ולא מתוך רגש. אל תעשה – אל תערב את ילדיך בסערת הרגשות שבך ואל תכריח אותם ליטול צד משום שהם צד בפני עצמו ומישהו צריך להיות לצידם.

גישור

בדיוק משום ההיגררות המיותרת והארוכה הזאת נחקק החוק המחייב הליך גישור לגירושין כקו ראשון לפני הערכאות השונות. הליך זה מציע לצדדים ליישב את המחלוקות ללא סוללה של עורכי דין ומשפטים מיותרים ובכמה שפחות יריבות מול הילדים ומשקעים לטווח ארוך. הליך הגישור יכול להתבצע דרך יחידות הצמודות לבתי המשפט או לבתי הדין הרבניים, הנמצאים באיזור המגורים או דרך מגשר פרטי. ברובו הליך זה קצר וענייני וחוסך הרבה מאוד זמן, כסף, עוגמת נפש והתייצבויות בבית משפט. מומלץ ליישב את המחלוקות בהליך זה למען השקט הנפשי שלכם ושל ילדיכם, אך יחד עם זאת העניין לא תמיד אפשרי ואין מנוס אלא לעבור לתחנה הבאה – ערכאות משפטיות.

ייצוג משפטי

במקרה בו הליך הגישור איננו מספק, יש צורך להגיע לבית משפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני. במקרים אלה מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין המתמחה בנושא דיני משפחה וגירושין משום שבדרך כלל רוב העצות המתקבלות מסביב מחברים, משפחה וכו' אינן מתיישבות עם המציאות של בני הזוג ומטעות במקרה הטוב או מסבכות במקרה הרע. עורך דין המתמחה בנושא יידע לנווט את הספינה לחוף מבטחים בהתאם לאפשרויות הקיימות של בני הזוג, בהתאם לנסיבות ולמטרות אותן מעוניינים להשיג בתום הליך הגירושין ומעבר להיבט הריגשי הכרוך בדבר.

לפעול מהראש ולא מהבטן

חשוב מאוד להפעיל שיקול דעת נכון ולבנות בעזרת הסיוע המשפטי מטרות מציאותיות ונכונות שייתנו לכל אחד מהצדדים לרבות לילדים המשותפים התחלה חדשה נאותה, שפויה ורכה של מציאות אחרת החל מהבוקר שאחרי. לא תמיד יש טעם להתעקש על סעיף שאינו מציאותי שגם אם יושג בבית המשפט לא יחזיק מעמד ויקרוס עם הזמן, אלא לבחון את כל הסעיפים על פי היכולות והמציאות הקיימת. זכרו שאם תפעלו מהבטן ומתוך הרצון לנקום, יכול להיות שהנקמה תחזור חזרה אליכם, לא תשיגו שום דבר ותחזרו להתקוטט בבתי המשפט עד אשר תחסלו את כל המשאבים הכלכליים שלכם. ייעוץ משפטי נכון יכול לנטוע את רגליכם באדמה ולפקוח את עיניכם בכדי שלא תפלו למלכודות הרגשיות האלה ותצלחו את ההליך בצורה היעילה והנכונה לאורך זמן.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.