איך להתגרש נכון – ממה כדאי להימנע בתהליך

תהליך של גירושים אינו נעים לאף אחד מבני הזוג – בסך הכל מדובר בפירוד ופירוק הנישואין, על כל עוגמת הנפש המשתמעת מכך. לפעמים קל להצביע על האשם המיידי בתהליך – בעל אלים או עבריין, אישה שבחרה לבגוד בבעלה ועוד מקרים, אך לפעמים אף אחד לא אשם ויש לתכנן את הגירושין כך שיהיו כמה שפחות נפגעים בתהליך. קשה אף יותר לעבור תהליך גירושין כאשר מדובר על משפחה עם ילדים, היות ואלו עלולים להיקרע בין רצונם להיות עם שני ההורים ובין המשפחה המתפרקת. לכן, כדאי להשקיע מראש מחשבה על איך להתגרש נכון ולהקל על כל המעורבים בכך

איך להתגרש נכון – לא לתת לאחרים לנהל את התהליך במקומכם

נכון שלכל אחד מהצדדים יש אנשים הקרובים לו, המזדהים איתו בתהליך הלא נעים שעובר עליו ומעוניינים לעזור – משפחה, חברים ואפילו קולגות בעבודה.  עם זאת, חלק מהאנשים הללו עלולים להביע את אמפתיה שלהם על ידי מתן עצות שעלולות שלא רק לא להועיל, אלא אף להזיק. עצות כגון: "תדאגי שזה יכאב לו בכיס, השאירי אותו בלי שקל כדי שילמד לקח" או "תתחיל להתחמק מתשלום מזונות, אתה לא חייב לה כלום" עלולים רק ללבות את אש המחלוקת. בכל הנוגע לגירושין, לפעמים מספיק להוסיף רק כמה טיפות של שמן למדורה כדי להתחיל תהליך שיהיה קשה מאוד לעצור.

להתייעץ עם עורך דין איך להתגרש נכון – אך לא להשאיר את הנושא בידיו

עורכי דין הם בין בעלי המקצוע החשובים ביותר בזמן גירושין: הם המומחים שיודעים לספר לכל אחד מבני הזוג על זכויותיו וחובותיו ואף לייעץ כיצד עליו לנהוג, על סמך ניסיונם ומקרים דומים בהם נתקלו בבתי משפט. למרות האמור, כדאי לזכור כי גם לעורך הדין יש אינטרס: לייצג כמה שיותר לקוחות, על מנת להגדיל את היקף הרווחים שלו. לכן, כאשר הדבר אפשרי וכדאי, על בני הזוג לשקול להשתמש בתהליך של גישור בגירושין ולדלג על שימוש בשירותיהם של עורכי דים על מנת ללבות את הסוגיות השונות בבית המשפט. פתרון הסכסוך בעזרת שופט עלול להיגרר לסאגה ארוכה ויקרה, אשר לא תמיד יש בה צורך.

איך להתגרש נכון – לדעת איך להציג את המצב בפני הילדים

נושא הגירושין אינו בגדר חידוש עבור ילדים רבים: מי שהוריו אינם גרושים מכיר את הנושא מחברים, מהטלוויזיה וכו'. ובכל זאת, כאשר הוריהם מתגרשים, מצפים הילדים להסבר ולשיחה מרגיעה אודות התוצאות הצפויות של התהליך הצפוי. לא כדאי לדלג על שלב ההסבר לילדים על התהליך שהמשפחה עומדת לעבור, אילו שינויים צפויים ועוד. נוכח תוצאות מחקרים המצביעים על כ שילדים בטווח גילאים מסויים נוטים לראות את עצמם אשמים בגירושין של הוריהם, כדאי להדגיש שהדבר אינו נכון. נוסף על הסבר זה, על ההורים להקפיד שלא לערב את הילדים יתר על המידה ולא לגרום להם "לקחת צד" – במצב של תסכול או קושי נפשי עלולים ההורים ללחוץ על הילדים שיתמכו בהם על חשבון ההורה השני, ומצב כזה כמובן שאינו רצוי.

משפחות רבות הניצבות על סף פרידה וגירושין היו מעדיפות שהמצב יהיה שונה והגירושים לא היו כורח שיש להוציא אל הפועל. כאשר מקדישים מחשבה לצורה בה יש לנהל את תהליך הגירושין כך שהפגיעה בכל אחד מבני המשפחה תהיה מעטה ככל הניתן, ניתן לתרום משמעותית להפחתת המתחים והסיטואציות הלא נעימות הכרוכות בכך. בכל הנוגע למעורבות הילדים – כדאי לצדדים לזכור כי לא מדובר ב"מבגרים קטנים" ואת השיחות הנוגעות לנושא יש לנהל איתם בהתאם.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.