גירושין בשיתוף פעולה

גירושין בשיתוף פעולה – הליך חכם בשביל כולם

גירושין בשיתוף פעולה הוא הליך שהתפתח בארה"ב שבה נושא המשפחה עומד בראש סדר העדיפויות. גירושין בשיתוף פעולה משמעותם הצבת המשפחה בראש הפירמידה ומניעת מהלכים משפטיים שונים שיש להם השלכות הרסניות. גירושין בשיתוף פעולה מתבסס על העיקרון לפיו אפשר להתגרש ולפרק את החבילה אך יחד עם זאת צריך לשמור על ההורות המשותפת משום שההורות המשותפת היא הבסיס של חיי הילדים המשותפים, ואם יווצר מצב שבו הבסיס הוא מעורער אזי החיים יהיו מעורערים , ואם ההורים ישמרו על בסיס איתן יוכלו הילדים להמשיך לתפקד באופן תקין במהלך  חייהם.

בהליך של גירושין בשיתוף פעולה כל אחד מבני הזוג נעזר בעו"ד המייצג אותו, ובמו"מ המתנהל בין שני בני הזוג, נעזרים שני בני הזוג באנשי מקצוע שמו מטפל משפחתי, ופסיכולוג ילדים ולעתים גם יועץ כלכלי שתפקידם ליצור הסכם גירושין משותף בין שני הצדדים שעונה על הצרכים של שני הצדדים, ושהכל נעשה בו בהסכמה, מחוץ לכתלי בית המשפט וללא מאבקים משפטיים.

הליך של גירושין בשיתוף פעולה מונע התפתחות של מצב משברי אצל בני הזוג ומונע הידרדרות בחוסן הנפשי וביכולות התפקוד שלהם, הליך של גירושין בשיתוף פעולה מאפשר להורים להמשיך להיות בקשר הורי. ברור לכולם שלשני ההורים יש אינטרס משותף לתמוך בילדים המשותפים ולראות את טובת הילדים, אולם כאשר הגירושין מסתיימים במאבק הרסני בבית המשפט, מישהו  מההורים ינצח ומישהו יפסיד,  ואין סיכוי ששני ההורים יוכלו לשתף פעולה בעתיד למען הילדים ואילו בהליך של גירושין  בשיתוף פעולה ההורים אינם נאבקים אלא משתפים פעולה יש סיכוי גבוה שהם ימשיכו לשתף פעולה גם למען ילדיהם המשותפים.

היום המושג גירושין בשיתוף פעולה תופס יותר ויותר תאוצה והופך להיות יותר ויותר נפוץ משום שיותר ויותר הורים מבינים את המשמעות ההרסנית שיש לגירושין כאשר הם אינם מתנהלים בשיתוף פעולה אלא בצורה של מאבק ועימות בין שני ההורים המתגרשים.

היתרונות של גירושין בשיתוף פעולה הם ברורים

  • · מזעור ההשלכות הכספיות והנפשיות של הליך הגירושין
  • · שמירה על מערכת יחסים סבירה בין ההורים המתגרשים
  • · הילדים לא סובלים מטראומה של שני הורים המתעמתים ביניהם בבית משפט רווי יצרים
  • · תהליך הגירושין מתקצר ואינו נמשך חודשים בבית המשפט ואין בו סחבת משפטית
  • · עלות ההליך של גירושין בשיתוף פעולה נמוכה בהרבה מעלות ההליך של גירושין בבית משפט.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.